Mane

Продаж електропікапу Cybertruck компанії Tesla переживає рекордне падіння

Продаж електропікапу Cybertruck компанії Tesla переживає рекордне падіння
Shelby
14-10-2025

Стали відомі шокуючі дані про продаж електропікапу Tesla Cybertruck за третій квартал цього року, які вказують на глибоку кризу однієї з найамбіційніших моделей американського виробника. Згідно з офіційною звітністю компанія зуміла реалізувати лише п'ять тисяч триста вісімдесят п'ять одиниць даної моделі, що на шістдесят три відсотки менше в порівнянні з аналогічним періодом минулого року, коли було продано понад чотирнадцять тисяч автомобілів. Загальна кількість проданих з початку року пікапів ледве перевищила позначку в шістнадцять тисяч одиниць, що виглядає особливо гнітюче на тлі гучних заяв Ілона Маска про перспективи річних продажів на рівні чверті мільйона екземплярів, що нині здається абсолютно недосяжним результатом.

Причини такого різкого обвалу продажів Cybertruck є предметом активного обговорення серед галузевих аналітиків, які вказують на цілий комплекс проблем. Прогнозується, що за підсумками поточного року загальні поставки даної моделі навряд чи складуть близько двадцяти тисяч одиниць, що вдвічі менше показників попереднього періоду, при тому що інші моделі Tesla, такі як Model 3 і Model Y, навпаки, демонструють підвищений споживчий попит, багато в чому обумовлений закінченням терміну дії федеральних податкових пільг на електромобілі в Сполучених Штатах . Парадоксальна ситуація, коли одна модель компанії переживає бум, а інша стрімко втрачає свої позиції, наочно демонструє вибірковість ринку і можливі прорахунки в стратегії позиціонування Cybertruck.

Більш того, на тлі стагнації Tesla її прямі конкуренти в сегменті електричних пікапів демонструють впевнене зростання, що остаточно підриває позиції американського виробника. Згідно з даними галузевої звітності, продажі моделі Rivian R1T збільшилися на тринадцять відсотків, тоді як Ford F-150 Lightning показав зростання майже на сорок відсотків, а GMC Hummer EV додав майже двадцять два відсотки. Навіть нова модель Sierra EV змогла продемонструвати феноменальне зростання, що перевищує сімсот відсотків, що відбувається на тлі загального збільшення продажів електромобілів у США майже на сорок один відсоток у квартальному обчисленні. Така динаміка однозначно вказує на те, що проблеми Cybertruck носять не загальногалузевий, а суто індивідуальний характер.

Додатковим ударом по репутації проблемного пікапа стали судові розгляди та інформація про так звані внутрішні закупівлі. Гучний позов від сімей двох загиблих в аварії за участю Cybertruck людей, які звинувачують компанію в конструктивних недоліках дверних ручок, що не дозволили людям вибратися з палаючого автомобіля, серйозно вплинув на суспільне сприйняття моделі. Одночасно з цим з'явилася інформація, що для штучного підтримання статистики Tesla почала поставляти нереалізовані автомобілі іншим компаніям Ілона Маска, таким як SpaceX і xAI, де вони нібито повинні замінити застарілий парк автомобілів з двигунами внутрішнього згоряння, що лише підтверджує глибину проблем з реалізацією даної моделі на відкритому ринку без застосування штучних заходів стимулювання.

На загальному тлі труднощів Tesla її глобальний китайський конкурент, компанія BYD, продовжує зміцнювати свої лідируючі позиції на світовому ринку електромобілів. За підсумками трьох кварталів 2025 року китайський виробник зумів реалізувати приблизно один мільйон шістсот шість тисяч електромобілів, тоді як американській компанії вдалося продати лише один мільйон двісті вісімнадцять тисяч одиниць. Розрив між двома компаніями склав майже чотириста тисяч автомобілів, що є наочним свідченням зміщення центру ваги у світовій автомобільній промисловості і вказує на нові пріоритети глобального ринку, де Tesla поступово втрачає свою домінуючу роль, поступаючись місцем більш динамічним і адаптивним виробникам.