
Група дослідників з Інституту фізики Китайської академії наук повідомила про створення воістину революційної технології, здатної докорінно змінити весь ринок електротранспорту в найближчому майбутньому. Йдеться про принципово новий підхід до конструкції твердотільних акумуляторів, який дозволяє електромобілям долати до однієї тисячі кілометрів на одній єдиній зарядці. Такий вражаючий показник не лише вдвічі перевищує середній запас ходу більшості сучасних електрокарів, а й починає серйозно конкурувати з можливостями традиційних автомобілів на бензиновому ходу, які зазвичай проїжджають на одному баку від шестисот до восьмисот кілометрів. Це досягнення потенційно здатне раз і назавжди усунути головну тривогу потенційних покупців, відому як «страх перед розрядкою», і цим значно прискорити глобальний перехід на екологічно чистий транспорт.
Суть цієї складної розробки полягала в успішному подоланні фундаментальних недоліків, які тривалий час були характерними для твердотільних батарей, які використовують для перенесення енергії між електродами тверді електроліти замість рідких або гелеподібних. Ключовою проблемою тут завжди залишалася надмірна крихкість і жорсткість спеціальних матеріалів на основі сульфідів, які демонстрували дуже поганий контакт з м'якими літій-металевими електродами, що неминуче знижувало загальну ефективність і довговічність всього елемента живлення. Китайським ученим вдалося блискуче вирішити це багаторічне завдання завдяки застосуванню багатошарового інженерного підходу, в рамках якого було створено унікальний полімерний композит, який образно можна порівняти з дією розумного клею. Цей особливий матеріал має здатність самостійно переміщатися до межі розділу електрода і електроліту безпосередньо в процесі роботи акумулятора, де він активно притягує іони літію і заповнює мікропори і зазори, що утворюються, тим самим забезпечуючи ідеально міцне і стабільне з'єднання на молекулярному рівні.
Додатковою важливою інновацією колективу стала особлива полімерна упаковка, розроблена спеціально для електроліту та надає всій конструкції батареї надзвичайну гнучкість та пружність, яку можна порівняти з властивостями високоякісної пластикової плівки. Численні лабораторні випробування вже зараз наочно демонструють, що такий удосконалений акумулятор зберігає повну працездатність навіть після більш ніж двадцяти тисяч циклів інтенсивного згинання та скручування, що робить його надзвичайно стійким до різних механічних деформацій в умовах реальної експлуатації транспортного засобу. При цьому всередину цієї еластичної оболонки були успішно вбудовані мікроскопічні функціональні модулі, де кожен з них виконує своє строго певне завдання, оскільки одні з них відповідають за прискорений рух іонів літію, а інші ефективно захоплюють і надійно утримують додаткові іони, що в своїй сукупності і привело до вражаючого зростання. з аналогами, що існують на ринку.
Практичне застосування таких удосконалених батарей у найближчому майбутньому відкриє перед водіями електромобілів нові і раніше недосяжні можливості, дозволяючи здійснювати дійсно тривалі подорожі без найменшої думки про постійний пошук наступної зарядної станції. Наприклад, складна поїздка з Шеньчженя до Чаншу або тривалий маршрут з Парижа до Мілана і назад стануть технічно здійсненними без жодної зупинки для підзарядки, що раніше здавалося абсолютною фантастикою. Автори цієї розробки абсолютно впевнені, що успішна реалізація даного прориву на промисловому рівні не тільки остаточно зніме споконвічне питання про недостатній запас ходу, а й підготує міцний ґрунт для поступового згортання цілої епохи домінування бензинових двигунів, знаменуючи собою абсолютно новий і вкрай перспективний етап у розвитку чистого транспортного засобу.