У холодну пору року виникають специфічні проблеми, пов'язані з роботою газобалонного обладнання. Проте, дотримуючись кількох запобіжних заходів, можна уникнути неприємних ситуацій.
Перед настанням холодів рекомендується провести технічне обслуговування автомобіля. Якщо пробіг перевищує 10 тис. км, слід замінити газові фільтри і, при необхідності, відкалібрувати або замінити форсунки. Не забувайте, що взимку потрібно використовувати спеціальну суміш газу зі зниженим вмістом бутану, щоб забезпечити його випаровування та підвищену ефективність суміші. Бутан випаровується за високих позитивних температур, а пропан – за низьких. Тому, щоб поліпшити якість газу, що використовується, слід коригувати його склад залежно від пори року.
Також може знадобитися утеплення окремих компонентів ГБО, наприклад, від системи охолодження двигуна або використання негорючих матеріалів. Але найважливіший момент при зимовій експлуатації – це правильний запуск та прогрів двигуна на бензині. У разі автоматичного перемикання системи це відбувається автоматично. Однак, у випадку ручного керування, необхідно попередньо прогріти двигун до 50 ° C і переключитися на газ тільки після цього. Крім того, рекомендується тримати бензобак заповненим, щоб уникнути аварійного переходу на бензин із порожнім баком.
При дуже низьких температурах нижче -30°C може виникнути ситуація, коли з'явиться недостатній тиск у системі ГБО. У цьому випадку автомобіль перейде на бензин. Важливо розуміти, що двигун може споживати бензин не лише під час запуску, а й після прогрівання. Встановлення ГБО у багажнику також може підвищити ймовірність перемикання на бензин, особливо в умовах нічного простою на вулиці. Необхідно також стежити за рівнем охолодної рідини, щоб уникнути виходу редуктора з ладу через її випаровування. Але не рекомендується використовувати окріп для відігріву редуктора, оскільки це може спричинити утворення конденсату. Його слід зливати кожні 1000 км пробігу, добре прогріваючи двигун. Необхідно також пам'ятати про заповнення ємності газу не більше ніж на 80%, щоб запобігти можливим проблемам при розширенні газу при нагріванні.
Власникам автомобілів з ГБО необхідно усвідомлювати, що діагностика та технічне обслуговування потребують більшої ретельності. Незважаючи на те, що економія палива можлива при використанні газу, термін служби автомобіля на ГБО, в деяких випадках, може бути нижчим, ніж на бензині. Також слід врахувати, що двигун може втратити невелику частку потужності під час роботи на газі. Це особливо помітно під час руху по підйомах і при обгонах.
Зимова експлуатація ГБО може викликати проблеми
- По-перше, при низьких температурах може сповільнитися випаровування газу, що призведе до погіршення роботи двигуна. Це особливо актуально при використанні рідкого газу, тому що він схильніший до заморожування при низьких температурах.
- По-друге, при дуже низьких температурах може виникнути проблема зі стартером, який може не впоратися із запуском двигуна на газі. Тому рекомендується використовувати бензин для прогрівання двигуна перед переходом на газ.
Також слід врахувати, що деякі компоненти ГБО можуть бути більш вразливими до холоду. Наприклад, форсунки або редуктори можуть замерзнути та перестати правильно функціонувати. У цьому випадку, можливо, знадобиться ремонт або заміна даних компонентів. Щоб уникнути цих проблем, рекомендується регулярно стежити за станом та працездатністю компонентів ГБО, а також виконувати запропоновані технічні обслуговування та регулярну діагностику. Також варто врахувати, що рівень споживання палива на ГПЗ може збільшитися взимку, особливо за низьких температур. Це з необхідністю використання бензину для прогріву двигуна. Тому власникам автомобілів із ГБО слід врахувати цей фактор при плануванні експлуатаційних витрат.