В автомобільній індустрії часто існують міфи, які з часом стають легендарними. Деякі з них мають достатньо фактів, інші ж ґрунтуються на помилках. Але завдяки сучасним технологіям та експертним дослідженням, багато з цих автомобільних міфів було викрито, надавши більш точну виставу.
Міф. Заправка автомобіля з працюючим двигуном безпечна
Багато хто вважає, що заправка автомобіля під час роботи двигуна — справа безпечна та нешкідлива. Однак, варто зазначити, що такі переконання помилкові. Експерти в галузі безпеки наголошують, що подібні дії можуть створювати статичну електрику, значно збільшуючи ризик займання.
При двигуні автомобіля, що працює, відбувається процес передачі палива, а це, у свою чергу, може викликати тертя між паливним шлангом і бензозаправним пістолетом. Цей процес може породжувати статичну зарядну напругу, що, у поєднанні з легкозаймистими бензиновими випарами, створює небезпечне оточення. При зустрічі з джерелом іскри ця статична електрика може призвести до займання, що загрожує безпеці як для водія, так і для оточуючих.
Міф. Ремені безпеки та подушки безпеки шкодять більше, ніж допомагають
Це небезпечна помилка. Численні дослідження та статистика доводять, що використання ременів безпеки та подушок безпеки є ефективним способом суттєвого зниження ризику отримання тяжких травм при аварії.
Ремені безпеки розроблені для утримання пасажирів у місці під час зіткнення, запобігаючи їх киданню вперед або на бік у разі аварії. Вони служать як перша лінія захисту, стабілізуючи становище людини у салоні автомобіля. Подушки безпеки, у свою чергу, є додатковим елементом захисту, амортизуючи удар і пом'якшуючи наслідки зіткнення.
Дослідження показують, що використання цих пристроїв суттєво зменшує ймовірність отримання серйозних травм, особливо в ділянці голови, шиї та грудної клітки. У ряді випадків вони можуть бути вирішальним фактором між життям та смертю при серйозній дорожній пригоді.
Міф. Масло в автомобілі слід міняти кожні 5-7 тисяч кілометрів
Це справді цікаве питання, яке викликає багато обговорень в автомобільній індустрії. Існує переконання, що сучасні моторні олії мають високу стійкість і можуть продовжити інтервал заміни олії за рахунок своєї довговічності.
Фактично, олії останніх поколінь зазвичай мають покращені характеристики, що дозволяє їм краще справлятися з екстремальними умовами експлуатації. Виробники часто пропонують рекомендації щодо більш тривалих інтервалів заміни олії, ґрунтуючись на технологічних досягненнях.
Міф. Виробництво електромобілів виділяє більше CO2, ніж машини з ДВС
Наукові дослідження підтверджують, що виробництво електромобілів виділяє більше CO2, ніж машини з двигунами внутрішнього згоряння (ДВЗ) - це міф.
Дослідження враховують не лише процес виробництва електромобілів, а й їхню експлуатацію протягом усього терміну служби. Навіть з урахуванням енерговитрат на виробництво акумуляторів електромобілі зазвичай мають значно менший вуглецевий слід у порівнянні з традиційними автомобілями з ДВС.
Основна причина цього полягає в тому, що електромобілі, працюючи на електроенергії, можуть бути значно ефективнішими з точки зору використання енергії, ніж автомобілі з ДВС, особливо в умовах, коли електроенергія виробляється з відновлюваних джерел.
Міф. Використання круїз-контролю під час дощу небезпечне
Круїз-контроль був розроблений з урахуванням різних погодних умов, включаючи дощ. Він дає водієві можливість утримувати постійну швидкість без потреби утримувати ногу на педалі акселератора. Але важливо наголосити, що водії повинні залишатися пильними та брати до уваги зміни на дорозі, особливо в умовах дощу.
Дощ може створювати слизькі дорожні покриття, і водії мають бути готовими до можливих змін в умовах руху. Важливо стежити за дорожніми знаками, при необхідності регулювати швидкість та використовувати круїз-контроль відповідно до конкретних умов.
Міф. Акумулятори для електромобілів дорогі та мають короткий термін служби
Сучасні технології в галузі літій-іонних акумуляторів значно покращили їхню довговічність та продуктивність. При правильному догляді та обслуговуванні акумулятори електромобілів здатні прослужити кілька десятиліть. Виробники електромобілів зазвичай надають гарантії на акумулятори на тривалий термін, що також свідчить про довіру до їхньої довговічності. Правильне поводження з акумуляторами відіграє ключову роль у їхньому терміні служби.
Міф. Автомобілі вибухають, якщо в їх бензобаки потрапляють кулі
Міф про те, що автомобілі вибухають, якщо в їхні бензобаки потрапляють кулі дуже далекі від реальності. Бензин, що використовується в автомобілях, вибухова речовина, що не літає в повітря, і постріл в бензобак зазвичай не викликає вибуху.
Проте можливий витік палива, що може призвести до пожежі. Якщо куля проб'є бензобак і виникне джерело запалювання, наприклад, від іскор при зіткненні з іншим металевим предметом, це може призвести до займання, але вибух не є типовою подією в результаті таких подій.
Сцени у фільмах, де автомобілі вибухають при найменших пошкодженнях - це частина кінематографічного вимислу і не відповідають реальності. У реальному житті безпека автомобілів будується так, щоб мінімізувати ризики займання та запобігати вибухам від дрібних пошкоджень.
Міф. Електромобілі часто спалахують у разі аварії
Фактично, статистика показує, що випадки загоряння електромобілів внаслідок ДТП вкрай рідкісні. Сучасні електромобілі проектуються з акцентом на безпеку, і вони обладнані просунутими системами безпеки, включаючи системи керування тепловиділенням та розроблені для запобігання загорянню або мінімізації ризиків.
Крім того, електромобілі проходять ретельні тести та сертифікацію, щоб відповідати стандартам безпеки, встановленим в автомобільній індустрії. У випадку аварії, електромобілі також обладнані системами для аварійного відключення акумулятора та запобігання ризику займання.
Міф. Рух з відкритим заднім бортом пікапа знижує витрату палива
Міф про те, що рух з відкритим заднім бортом пікапа знижує витрату палива - не підтверджене переконання. Фактично відкритий борт пікапа може створювати додатковий опір повітря, що, у свою чергу, може призвести до збільшення витрат палива.
Відкритий борт створює зміни в аеродинаміці автомобіля, і це може позначитися на ефективності споживання палива. Коли задній борт відкритий, повітря може проникати до кузова пікапа, створюючи додатковий опір. Це може спричинити неефективне використання палива та збільшення витрат.
Міф. Під час керування безпілотним автомобілем можна пити каву або спати
Міф про те, що під час керування безпілотним автомобілем можна пити каву чи навіть спати, не відповідає реальності. На даний момент технології автопілотування, включаючи безпілотні автомобілі, потребують постійної уваги водія.
Безпека залишається пріоритетом, і водій повинен бути готовий втрутитися в керування автомобілем у разі потреби. Більшість систем автопілотування, доступних на ринку, вимагають, щоб водій залишався в стані готовності до керування і міг миттєво втрутитися, якщо виникне будь-яка ситуація, яка потребує уваги.
Викриття міфів в автомобільній індустрії має велике значення для створення інформованого та безпечного суспільства водіїв. Сучасні технології та наукові дослідження допомагають вирішити спірні питання щодо безпеки та ефективності використання автомобілів.