
Український ринок преміальних автомобілів продовжує демонструвати стійкий інтерес з боку покупців, незважаючи на коливання в економіці, мінливу податкову політику та колосальну різницю у попиті, порівняно з попередніми роками. Згідно з останніми даними, оприлюдненими Міністерством економіки та проаналізованим платформою Опендатабот, за перші п'ять місяців поточного року в країну було імпортовано сто тридцять одну машину, яка під категорію так званого транспортного податку на розкіш. Хоча ця цифра майже в три з половиною рази менша за аналогічний показник за минулий рік, коли було зареєстровано чотириста сорок вісім подібних транспортних засобів, не можна не помітити, що порівняно з 2021 роком кількість преміальних авто все ж таки зросла на сорок два відсотки. Піковим став 2023 рік, коли у зазначений період українці ввезли п'ятсот вісімдесят чотири розкішні автомобілі, що говорить про короткостроковий, але яскраво виражений сплеск активності на тлі загальної економічної та політичної нестабільності в країні.
Найбільшу концентрацію імпортованих автомобілів традиційно зафіксували у Києві, куди надійшло сорок три відсотки від загальної кількості нововвезених машин, призначених для заможних власників. Окрім столиці, популярними напрямками залишилися Київська, Одеська та Львівська області, кожна з яких отримала від дев'яти до тринадцяти відсотків загального обсягу ввезення. Майже половина всіх автомобілів виявилися електромобілями, ще двадцять три відсотки - це моделі з гібридною системою живлення, що поєднує електричну та бензинову тягу. Звичайні бензинові агрегати, незважаючи на те, що тривалий час зберігали лідерство, цього року відступили на третю позицію з результатом дев'ятнадцять відсотків. Ці цифри прямо вказують на тенденцію до поступового переходу в сегменті преміальних авто на більш екологічні та сучасні технології, які все частіше стають пріоритетом не лише у країнах Європейського союзу, а й у українському суспільстві, зокрема серед представників середнього та вищого класів.
Якщо розглядати марочну структуру ввезених автомобілів, то очевидним лідером став бренд Porsche, на який припадає шістдесят три відсотки всіх транспортних засобів, що потрапляють під податкове оподаткування як предмети розкоші. Найбільший попит мали моделі Taycan і Cayenne E-hybrid, що пов'язано з їх престижем, технічними характеристиками та відповідністю новим екологічним вимогам. Друга позиція належить Mercedes-Benz, частка якого склала двадцять один відсоток від загальної кількості, при цьому найбільш популярними виявилися флагманські моделі s 450 і s 580 4matic, які зайняли п'ятнадцять відсотків у загальній структурі поставок. Таким чином, можна стверджувати, що українські покупці при виборі автомобіля преміум-сегменту продовжують орієнтуватися на перевірені бренди з високим рівнем комфорту, безпеки та довговічності, при цьому все більше уваги приділяючи не лише зовнішньому вигляду чи потужності, а й рівню викидів, витраті палива та можливості зарядки від електромережі.
У поточному році до переліку моделей, що оподатковуються транспортним податком, включено триста тридцять вісім найменувань, що дещо менше порівняно з торішнім списком, що налічував чотириста шістдесят вісім моделей. Серед виробників, чия продукція опинилась у цьому списку, можна знайти Aston Martin, Audi, Bentley, BMW, GMC, Jaguar, Land Rover, Lexus, McLaren, Maserati, Rolls-Royce та інші знакові бренди світового автомобільного ринку. Загальна сума податкових надходжень від власників автомобілів, що підпадають під відповідний збір, становила вісімдесят сім мільйонів гривень за період із січня до квітня включно, що на дванадцять відсотків перевищує аналогічний показник минулого року. Більшість цієї суми, як і слід було очікувати, було сплачено у Києві, де зареєстровано максимальну кількість заможних власників транспортних засобів, вартістю понад три мільйони гривень та віком до п'яти років, оскільки саме такі параметри визначають обов'язок сплати податку у розмірі двадцяти п'яти тисяч гривень за кожен автомобіль.