Mane

Студенти побудували купе Heritage ESX у стилі Shelby Daytona за 5 місяців

Студенти побудували купе Heritage ESX у стилі Shelby Daytona за 5 місяців
Shelby
03-07-2025

Створення унікальних автомобілів вручну вимагає не лише глибоких знань та інженерної майстерності, а й справжньої пристрасті до техніки, естетики та історії автоспорту. Саме таку пристрасть продемонстрували двадцять п'ять студентів швейцарської дизайнерської школи Espera Sbarro, коли лише за п'ять місяців вони не просто розробили на папері, а власноруч побудували повноцінний ходовий прототип ефектного купе під назвою Heritage ESX. Ця машина, натхненна легендарним Shelby Daytona Coupe, не є його копією або модернізацією старого кузова, а йдеться про зовсім новий автомобіль, який несе в собі дух гоночного минулого, органічно поєднаний з технічними та стилістичними рішеннями сьогоднішнього дня. Завдяки оригінальному підходу студентів автомобіль отримав неповторну зовнішність, зберігши відомі риси Daytona, але представлений тепер у сучасному вигляді, який цілком міг би бути серійною моделлю концепт-класу.

Передня частина автомобіля виділяється сміливим і ретельно продуманим дизайном: комбінація світлодіодної оптики з сучасного кросовера Ford Puma з окремими круглими ліхтарями в нижній частині бампера надає Heritage ESX динамічного і сучасного вигляду, в той час як прорізи повітрозабірників і вентильований капот додають. Задня частина виконана в оригінальній манері з масивним інтегрованим спойлером форми «качиний хвіст», чотирма округлими ліхтарями та додатковими вентиляційними каналами з боків. Вся композиція доповнена великими білими дисками діаметром дев'ятнадцять дюймів, взутими в низькопрофільну гуму, і насиченим синім кольором кузова з білою смужкою гоночної і номером «60», які підкреслюють концептуальну данину гоночним традиціям. В інтер'єрі автомобіль пропонує гармонійне поєднання олдскульної архітектури та сучасних деталей: серед них — вставки з вуглеволокна, аналогові секундоміри перед пасажиром, центральний дисплей і спортивне кермо з трьох спицею, розташоване поруч з високою ручкою перемикання передач, що підкреслює характер боліда.

Конструктивно автомобіль побудований на просторовій рамі трубчастого типу, що забезпечує необхідну жорсткість при малій вазі. Кузов виконаний з легкого та міцного скловолокна, що дозволило утримати масу в межах лише однієї тонни з невеликим – конкретно, одинадцять із половиною центнерів. Як силовий агрегат використовується перевірений п'ятилітровий атмосферний V8 від Ford, агрегатований із шестиступінчастою механічною трансмісією та заднім приводом. Завдяки такій конфігурації, автомобіль не тільки має вражаючий візуальний образ, але й здатний по-справжньому їхати, забезпечуючи динаміку, що відповідає гоночному іміджу. Причому йдеться не про показну потужність для виставкового стенду, а про справжній функціональний прототип, який здатний пересуватися і брати участь у демонстраційних заїздах, що і буде доведено в ході офіційної презентації машини на легендарному фестивалі Le Mans Classic, який відбудеться з третього по шосте липня поточного року.

Враховуючи масштабність проекту, а також факт того, що над машиною працювала студентська команда в обмежені терміни, підсумок можна вважати великим досягненням в освітній та інженерній сфері. Проект Heritage ESX став результатом успішного навчального процесу та наочним прикладом того, як теоретичні знання можна перетворити на функціональний результат, вартий уваги світової публіки та професіоналів індустрії. Швидше за все, цей екземпляр так і залишиться в однині, як це часто буває з концептуальними проектами подібних шкіл, проте сам факт його існування вже ставить його до найцікавіших сучасних прототипів. І навіть якщо він не надійде у серійне виробництво, створена модель стане потужним щаблем у кар'єрному зростанні всіх тих, хто доклав руку до його створення. Можливо, саме ці молоді інженери та дизайнери незабаром формуватимуть вигляд автомобілів майбутнього.