
Автомобільний світ переживає епоху домінування кросоверів, у той час, як класичні універсали практично витіснені з ринку. Однак існує чимало автолюбителів, які з ностальгією згадують часи, коли універсали були не лише практичними, а й по-справжньому гарними автомобілями. У цьому контексті інтерес публіки викликало нове дизайнерське бачення Lexus ES у кузові універсал, запропоноване незалежним художником Теофілусом Чином. Він представив, яким міг би бути Lexus ES Sport Cross – елегантний, збалансований та гармонійний автомобіль, здатний кинути виклик таким гігантам, як BMW 5 Series Touring та Mercedes E-Class Estate. Використовуючи дизайн-сигнатури марки Lexus та доповнюючи їх практичними формами кузова універсал, автор рендеру зумів створити переконливий образ моделі, яку багато хто хотів би побачити у серійному виробництві.
Головною особливістю створеного візуального прототипу стало збереження загальної стилістики Lexus ES під час помітної трансформації задньої частини кузова. Лінія даху тепер тягнеться більш плавно та рівно, створюючи додатковий об'єм у багажному відсіку та роблячи автомобіль візуально більш статним. Панорамне заднє скло переходить у вузьку смугу бічних вікон, а широка світлодіодна оптика поєднує обидва крила в єдину світлову смугу, підкреслюючи сучасний та технологічний характер моделі. Замість масивного спойлера в конструкції передбачені два аеродинамічні ребра, що роблять силует не тільки стильним, а й функціональним. Завдяки збереженню колісної бази та габаритів стандартного седана, універсал візуально не здається великоваговим, а навпаки, виглядає зібраним та динамічним, незважаючи на збільшений об'єм задньої частини.
Технічні характеристики в рамках дизайнерського проекту не розкриваються, але очевидно, що гіпотетичний Lexus ES Sport Cross можна було б запропонувати як у гібридній версії, так і в перспективі повністю електричної. Це дало б компанії можливість зміцнити свої позиції на ринку бізнес-універсалів, який хоч і звужується, але, як і раніше, цікавий покупцям, які шукають баланс між керованістю седана та місткістю кросовера. Такі моделі цінують сімейні люди, мандрівники, а також ділові клієнти, яким важливим є комфорт, престиж і надійність. Концепт отримав би особливе визнання в Європі, де універсали історично мають стійкий попит і де покупець більш схильний до практичності, ніж до моди на кросовери.
Незважаючи на те, що Lexus офіційно не анонсував випуск універсальної версії ES, подібні дизайнерські експерименти нерідко є своєрідним лакмусом для виявлення інтересу з боку ринку. Враховуючи зростаючу конкуренцію з боку німецьких брендів та постійну потребу в диференціації модельних лінійок, ідея серійного виробництва Lexus ES Sport Cross може бути не такою вже фантастичною. Тим більше, що сама марка вже виявила готовність до нестандартних рішень, випустивши такі моделі, як Lexus RZ або LF-ZC. Не виключено, що найближчими роками, особливо в контексті глобального переосмислення мобільності, ми побачимо повернення універсалів до преміум-сегменту, де Lexus міг би зіграти далеко не останню роль. І якщо це станеться, саме такі проекти як Sport Cross стануть відправною точкою для справжніх змін.