
З моменту своєї появи в 2020 році оновлений Citroen C4 відразу привернув увагу незвичайним форм-фактором, що поєднує риси хетчбека і кросовера з впізнаваним стилем купе, анонсована тоді ж електрична версія лише посилила інтерес до моделі, змусивши очікування стати особливо хвилюючим, що, втім, цілком виправдалося, оскільки результат перевершив очікування навіть прискіпливих критиків. Історія моделі С4 почалася ще в 2004 році, коли французький виробник представив світу заміну моделі Xsara, що виділялася вкрай оригінальним і сміливим дизайном, тоді ж дебютували п'ятидверний і тридверний хетчбек, останній часто називали купе, а потім до них додалися седан і компактвен Picasso, причому перше покоління випускалося не тільки в Європі, але також в Китаї та Аргентині, що пояснює його незвично довгий життєвий цикл. Друге покоління з'явилося в 2010 році і відрізнялося досить стриманим для Citroen дизайном, що звичайно не завадило продажам, але дещо розчарувало шанувальників марки, які очікували більш яскравих рішень, проте третє покоління кардинально все змінило, представивши абсолютно новий автомобіль, який навіть порівнювати з попередником не має сенсу.
Електричний Citroen e-C4 пропонується українським покупцям в єдиній, але багато укомплектованій версії Shine, що включає клімат-контроль, парктроніки і камеру заднього виду, мультимедійну систему з навігацією, бездротову зарядку для смартфона, безключовий доступ, світлодіодні фари з адаптивним дальнім світлом і вісімнадцятидюймові легкосплавні диски, при цьому вартість моделі становить 1 440 700 гривень, що приблизно еквівалентно 34 500 доларам США. Технічно автомобіль побудований на платформі CMP/e-CMP, розробленій як для двигунів внутрішнього згоряння, так і для електромобілів, спочатку e-C4 оснащувався батареєю ємністю 50 кВт·год і електромотором потужністю 136 кінських сил з крутним моментом 260 Н· м, що забезпечував запас ходу в 350 кілометрів за циклом WLTP, проте зараз модель отримала більш сучасний двигун від компанії e-Motors потужністю 156 кінських сил і збільшену батарею на 54 кВт·год, що дозволило підвищити запас ходу до 420 кілометрів за тим же циклом. Важливо відзначити, що виробник дає на батарею гарантію вісім років або 160 000 кілометрів пробігу, протягом яких гарантується збереження не менше 70% початкової ємності, при цьому загальна гарантія на електромобіль повністю ідентична гарантії на версії з традиційними двигунами.
Дизайнери при створенні зовнішнього вигляду нового Citroen C4 черпали натхнення в концептах CXPERIENCE 2016 року і 19_19 Concept 2019 року, причому електрична версія практично нічим не відрізняється від версій з ДВЗ, що безсумнівно є великим плюсом, зберігаючи впізнавану V-подібну оптику, стиль купе-кросовера, великі колеса по кутах кузова і яскраву кольорову палітру. Похила лінія даху і оригінальне рішення з склінням задньої частини, візуально розділеним спойлером на дві частини, створюють унікальний вигляд, хоча подібні рішення раніше вже застосовувалися такими брендами як Pontiac, Toyota і Mitsubishi, у кожного з різним успіхом, у випадку з Citroen ставка була зроблена на стиль і данину поваги першому поколінню C4, а саме його тридверній версії, причому таке скління дещо спотворює оглядовість, але не критично. Салон автомобіля не містить футуристичних елементів концепт-карів, але пропонує безліч практичних і цікавих рішень, включаючи масивну фактурну панель з численними полицями і нішами для зберігання, спеціальну підставку-тримач для планшетів Smart Pad Support, висувний ящик над бардачком, цифрову панель приладів з бічним підсвічуванням і десятидюймовий центральний дисплей з високою роздільною здатністю, окремий блок двозонного клімат-контролю і стилізований під джойстик селектор автоматичної трансмісії, причому деякі елементи на зразок керма з широкою нижньою спицею відсилають до класичних моделей на зразок Citroen CX.
Мультимедійна система практично не має фізичних кнопок, але відрізняється продуманим і не перевантаженим меню, трохи незвичайним широкоформатним екраном і поліпшеною картинкою з камери заднього виду, хоча і з деякими сліпими зонами з боків, крім того, присутнє окреме меню для контролю рівня заряду, витрати енергії і процесу зарядки з підказками щодо розташування портів. Простір в салоні електричної версії нічим не поступається версії з ДВЗ, місця ззаду достатньо навіть для високих пасажирів, незважаючи на похилий дах, лише незначно збільшений поділ через батарею під підлогою практично не впливає на комфорт, до невеликих мінусів можна віднести лише високі пороги і нерегульовані за кутом нахилу підголівники. Об'єм багажника становить 380 літрів, що ідентично іншим версіям, багажник добре оброблений і має спеціальний люк для довгих предметів, але запаска відсутня, лише ремкомплект, що, втім, характерно для багатьох сучасних автомобілів.
У русі електромобіль вражає тишею і миттєвою готовністю до старту, розгін до сотні займає близько 9 секунд, але на практиці може бути ще швидшим, як показали незалежні виміри, динаміка рівномірна і впевнена, а крутний момент в 260 Н·м поступається лише дизельним версіям. Стандартно доступні три режими руху, в звичайному акцент зроблений на комфорт і плавність, а в спортивному реакції на педаль акселератора стають значно гострішими, підвіска з технологією Progressive Hydraulic Cushions виключно м'яко відпрацьовує нерівності, нагадуючи за комфортом пневмопідвіску, що особливо помітно на лежачих поліцейських і дрібних вибоїнах. Витрата енергії близька до заявленої і становить близько 14-16 кВт·год на 100 км в міському циклі, що при ємності батареї 54 кВт·год дозволяє проїжджати до 400 км без підзарядки в теплу погоду навіть з працюючим клімат-контролем, для зарядки передбачені порти Type 2 для змінного струму потужністю до 11 кВт і CCS Combo 2 для постійного струму потужністю до 100 кВт на швидких станціях, при цьому зарядка від 20 до 80% займає близько 30 хвилин, а повна зарядка приблизно вдвічі довше. У підсумку Citroen e-C4 залишається вірним собі, пропонуючи яскравий дизайн, високий комфорт і сучасні технології без компромісів у практичності, а електрична силова установка лише підсилює ці якості, роблячи його одним з найцікавіших пропозицій у своєму класі.