
Колосальні інвестиції німецького автогіганта BMW у розробку водневих силових установок починають приносити свої перші серйозні плоди, про що свідчить офіційне підтвердження планів щодо запуску в серійне виробництво повноцінного позашляховика iX5 Hydrogen вже до 2028 року. Дана модель займе своє законне місце в оновленій лінійці наступного покоління BMW X5, де буде сусідити з традиційними бензиновими і дизельними модифікаціями, гібридними версіями і класичними електромобілями, демонструючи таким чином принципово новий підхід до формування екологічно орієнтованого модельного ряду. В даний час інженери компанії активно проводять дорожні випробування вдосконалених прототипів, створених на базі перспективної платформи Neue Klasse, яка стане основою для майбутнього iX3 та інших ключових моделей баварського бренду.
Слід зазначити, що робота над водневою технологією ведеться фахівцями BMW вже протягом декількох років, причому нинішня система паливних елементів є вже третім поколінням розробки, створеним в результаті плідної співпраці з японською корпорацією Toyota, що володіє колосальним досвідом в даній області. Таке тісне партнерство дозволило німецьким інженерам істотно просунутися в питаннях підвищення ефективності та надійності силової установки, що в кінцевому підсумку і зробило можливим прийняття рішення про повноцінне серійне виробництво. Підготовка до промислового випуску iX5 Hydrogen вже розпочата на спеціалізованому заводі компанії в Австрії, де буде розгорнута необхідна інфраструктура і встановлено сучасне обладнання для великовузлового складання.
Офіційні представники BMW в особі члена ради директорів з розвитку Йоахіма Поста підкреслюють виняткову важливість водневої технології для глобального процесу декарбонізації транспортної системи, особливо в контексті розвитку міської мобільності наступного покоління. За словами високопоставленого менеджера, компанія розглядає водневі силові установки як стратегічно важливий напрямок своєї діяльності, що дозволяє запропонувати споживачам по-справжньому безвуглецеву альтернативу традиційним двигунам внутрішнього згоряння без властивих класичним електромобілям обмежень, пов'язаних з часом зарядки і запасом ходу. Паралельно з розробкою самого автомобіля BMW активно бере участь у розширенні мережі водневих заправних станцій по всьому світу в рамках власної ініціативи HyMoS, спрямованої на створення комплексної екосистеми для повсякденної експлуатації транспортних засобів на паливних елементах.
Що стосується технічних особливостей майбутньої новинки, то iX5 Hydrogen успадкує всі ключові риси дизайну нового покоління моделей X5, отримавши при цьому певні візуальні відмінності, що підкреслюють його прогресивну силову установку. Очікується, що водневий позашляховик запропонує споживачам динамічні характеристики, порівнянні з традиційними версіями, при цьому запас ходу на одній заправці складе не менше п'ятисот кілометрів, а процес заповнення баків воднем займе не більше п'яти хвилин, що є безсумнівною перевагою перед акумуляторними електромобілями. Вартість серійного iX5 Hydrogen поки залишається предметом обговорення, проте аналітики прогнозують, що ціна буде істотно вищою, ніж у бензинових і дизельних аналогів, хоча і порівнянною з топовими електромобілями преміум-сегмента.