Mane

Фактори прискореного зносу шин, про які багато хто не здогадується

Фактори прискореного зносу шин, про які багато хто не здогадується
Shelby
12-10-2025

Постійне зростання цін на автомобільну гуму змушує власників транспортних засобів все серйозніше замислюватися про способи продовження терміну її служби, проте багато водіїв навіть не підозрюють, що головною причиною передчасного зносу часто стають їхні власні помилки, допущені в процесі експлуатації та обслуговування автомобіля. Фахівці в області шинної справи відзначають, що швидкість зносу покришок залежить не стільки від бренду або вартості, скільки від цілого комплексу факторів, пов'язаних з умовами експлуатації, манерою водіння і регулярністю технічного контролю, при цьому найбільш руйнівними виявляються саме ті причини, які залишаються поза полем зору більшості автовласників.

Однією з найпоширеніших і при цьому неочевидних для багатьох проблем є специфічна картина зносу, коли гума інтенсивно стирається по обох краях протектора, в той час як центральна частина зберігає свою висоту, що однозначно вказує на систематично недостатній тиск в колесах. Для вирішення цієї проблеми необхідно виробити звичку регулярно, не рідше одного разу на тиждень, перевіряти рівень тиску за допомогою якісного манометра і підтримувати його в суворій відповідності з рекомендаціями виробника автомобіля, які зазвичай вказані на спеціальній табличці в стійці кузова або на лючку паливного бака, при цьому також варто враховувати поточне навантаження на автомобіль, оскільки велика кількість пасажирів або важкий багаж можуть вимагати невеликого коригування тиску в бік збільшення. Протилежна ситуація, коли інтенсивному зносу піддається виключно центральна частина протектора, а краї залишаються практично недоторканими, свідчить про хронічне перекачування шин, і хоча деякі водії помилково вважають, що підвищений тиск сприяє економії палива або поліпшенню керованості, на практиці це серйозно знижує безпеку руху за рахунок зменшення площі плями контакту колеса з дорожнім полотном.

Ще більш тривожним сигналом є виражений нерівномірний знос, сконцентрований строго на одній стороні шини, будь то внутрішня або зовнішня її частина, оскільки така картина практично завжди вказує на відхилення кутів установки коліс від заводських параметрів або на приховану несправність елементів підвіски. Вкрай важливо проходити перевірку і регулювання розвалу сходження не тільки при появі явних ознак, таких як відведення автомобіля в бік, але і після будь-якого, навіть найнезначнішого втручання в ходову частину, включаючи заміну сайлентблоків або амортизаторів, адже навіть мінімальне відхилення від норми, яке не відчувається відразу на кермі, за кілька сотень кілометрів пробігу здатне безнадійно зіпсувати цілком нову гуму. Агресивна манера водіння з різкими розгонами і екстреними гальмуваннями, а також постійне пробуксовування коліс також вносять свій істотний внесок в прискорене руйнування протектора, при цьому на передньопривідних автомобілях найсильніше страждають передні колеса, а на задньопривідних, відповідно, задні, що змушує власників таких машин проводити сезонну перестановку коліс місцями для вирівнювання зносу.

Експерти настійно рекомендують поєднувати кожну сезонну заміну шин з обов'язковою діагностикою кутів установки коліс на професійному стенді і ретельною перевіркою тиску, орієнтуючись виключно на дані автовиробника, а не на загальні усереднені значення. Дотримання цих на перший погляд простих правил дозволяє не тільки істотно знизити темпи зносу дорогої гуми і, як наслідок, заощадити на покупці нового комплекту, але і в значній мірі підвищити загальний рівень безпеки на дорозі для всіх учасників руху, оскільки стан шин безпосередньо впливає на курсову стійкість, довжину гальмівного шляху і керованість автомобіля в різних дорожніх умовах.