Mane

Автолюбителі тепер менш схильні бути прив'язаними до певних автомобільних брендів

Автолюбителі тепер менш схильні бути прив'язаними до певних автомобільних брендів
Shelby
04-10-2023

Відповідно до недавніх даних досліджень, автовиробники стикаються з все більшими труднощами у утриманні лояльності своїх покупців та їх конвертації в постійних клієнтів. Додаткову складність становить дефіцит мікрочіпів, що призвело до зростання невдоволення серед автовласників та підштовхнуло їх до пошуків альтернативних пропозицій у конкурентів.

"Із зростанням доступності автомобілів та дозуванням ринку, лояльність до брендів загалом впала в 2023 році", - зауважив Тайсон Джоміні, віце-президент J. Д. Power з питань даних та аналітики. Це сталося в основному через постійні перебої в ланцюжку поставок, які змусили власників авто утримувати свої авто довше. Але з поліпшенням ситуації покупці шукають нові опції, зменшивши свою брендову лояльність.

Американська компанія J. Д. Power, що займається наданням глобальних маркетингово-інформаційних та статистичних послуг, проаналізувала дані з trade-in з вересня 2022 по вересень 2023 року, щоб визначити бренди, які, як і раніше, утримують значний рівень лояльності у покупців нових автомобілів.

Згідно з аналізом, у преміум-сегменті автомобільної галузі лідерство утримує Porsche вже другий рік поспіль з показником лояльності 56,8%, за ним слідує Mercedes-Benz з показником 50,5%. Що стосується преміум позашляховиків, тут на вершині знаходяться Volvo та BMW, з показниками лояльності 56,5% та 56,1% відповідно.

Перейшовши до сегменту більш доступних автомобілів, відзначається лідерство Toyota з рівнем лояльності на позначці 60%, Honda йде відразу за нею з показником 55%. У сегменті масових позашляховиків найбільший рівень лояльності у Subaru (61,1%) - Toyota дещо відстає з показником 60,5%.

У сегменті пікапів беззастережно лідирує Ford з вражаючим рівнем лояльності 64,6% - цей показник став найвищим серед решти брендів і класів авто в даному дослідженні. На другому місці в цьому сегменті опинилася Toyota з показником 60,4%.

Висновки, зроблені на основі цього дуже важливого дослідження, наголошують на складності завдань автомобільних компаній щодо утримання лояльності своїх покупців у сучасних умовах ринку.

Крім того, серед автовиробників підвищується конкуренція не лише на первинному ринку, а й на ринку старих автомобілів. Активний розвиток автомобільного бізнесу призводить до розширення асортименту товарів та послуг, що не може не позначитися на кореляції попиту та пропозиції. Зростаюча кількість населення та поліпшення його матеріального становища стимулюють зростання попиту на автомобілі.

У деяких покупців виникає бажання перейти до нового автомобіля, не змінюючи при цьому бренду. Однак, існують і ті, хто в пошуках нових вражень починає орієнтуватися на нові марки і виробників. Враховуючи це, автовиробники повинні докладати ще більше зусиль, щоб виправдати очікування своїх клієнтів та зберегти їхню лояльність.

Дані дослідження J. Д. Power підкреслюють важливість такого параметра для автовиробників, як якість клієнтського обслуговування. Покупці завжди оцінюють чудове обслуговування, незалежно від того, чи це перший автомобіль, чи вже чергова покупка.

Безумовно, ця статистика повинна самим виробникам показувати, наскільки важливо залишатися в тренді та покращувати якість, але при цьому не забувати і про те, що своя аудиторія має залишатися лояльною бренду. Це має на увазі не тримати своїх покупців на поверхні, не пропонуючи нічого крім оновленої лінійки автомобілів, а щиро дбати про своїх покупців, враховувати їх переваги та підтримувати постійний діалог.

Незалежно від сегменту ринку та нинішньої обстановки, бренди автовиробників повинні прагнути залишатися цінними та затребуваними для своїх покупців, використовуючи такі інструменти, як інтерактивне спілкування з клієнтами, удосконалення процесу купівлі та обслуговування. Це допоможе їм не тільки збільшити продаж, а й зміцнити лояльність своїх клієнтів у довгостроковій перспективі.