Mane

Електричний болід Hyundai для штурму вершини Pikes Peak

Електричний болід Hyundai для штурму вершини Pikes Peak
Shelby
13-06-2025

Південнокорейський автовиробник Hyundai показав радикально модернізовану версію кросовера Ioniq 5 N, спеціально підготовлену для участі в легендарних перегонах Pikes Peak International Hill Climb. Змагання, яке відбудеться вже в 103-й раз, пройде 22 червня 2025 на знаменитому серпантині довжиною 12,42 милі (понад 20 км), і Hyundai готує по-справжньому амбітну спробу завоювати вершину. За словами представників бренду, новий Ioniq 5 N Pikes Peak Edition - це "найзухваліший проект електричного спорткара" в історії компанії.За кермом незвичайного боліда опиниться відомий американський автогонщик Роб Вокер, який раніше прославився своїми виступами на Scion FR-S.

Підготовкою автомобіля займалася команда Evasive Motorsports — один із найшанованіших тюнінгових колективів у США. Фахівці провели масштабне доопрацювання стандартного Ioniq 5 N, перетворивши його на повноцінний трековий болід. Насамперед, машину максимально полегшили: видалили весь інтер'єр, включаючи обшивку, сидіння та мультимедійні системи. Замість стандартних кузовних панелей було встановлено карбонові аналоги, що дозволило заощадити 227 кг маси.

Аеродинамічний обвіс для автомобіля розробила японська компанія Voltex. На болід встановили потужний передній спліттер, розширені крила, бічні спідниці, панель днища і величезне антикрило - все з вуглецевого волокна. Всі елементи розраховані на максимально ефективне проходження поворотів та притискну силу, необхідну для високогірного заїзду.

З інших технічних доробок варто звернути увагу на пневматичні домкрати Krontec, що дозволяють швидко обслуговувати машину, 19-дюймові гоночні диски Titan з покришками Yokohama "слік", потужні гальма з колодками CSG Spec, посилені стабілізатори поперечної стійкості від EVS Tuning і професійну. У салоні тільки гоночне крісло Sparco з карбону, шеститочкові ремені безпеки та захисний каркас.

Під капотом потужна електрична установка з двох моторів, по одному на кожну вісь. Сукупна потужність складає 650 л. (478 кВт), а максимальний момент, що крутить, досягає значних 769 Нм. Ці характеристики дозволяють розігнати болід до 96 км/год всього за 3,25 секунди і досягти максимальної швидкості в 261 км/год — вражаючі цифри для машини, родовід якої бере початок від цивільного кросовера.

Для Hyundai участь у Pikes Peak – це не просто спортивний виклик, а спосіб продемонструвати потенціал електричних технологій у найекстремальніших умовах. Висотний перепад, понад 150 поворотів та майже 20 кілометрів дистанції вимагають від техніки та пілота граничної точності та надійності.

Участь Роба Уокера в цьому проекті також невипадкова: у гонщика великий досвід в керуванні легкими задньопривідними автомобілями і вже не раз штурмував складні траси США. Його завдання не тільки дійти до фінішу, а й показати час, здатний вразити навіть найдосвідченіших шанувальників автоспорту.

Hyundai ясно дає зрозуміти, що електромобілі – це не лише екологічність та повсякденний комфорт, але й безмежні можливості у спорті. І якщо все піде за планом, Ioniq 5 N може стати новим героєм американської "Гори" та символом наступної ери гоночних технологій.