Mane

Volkswagen ID Unyx: німецький електрокросовер з китайською пропискою

Volkswagen ID Unyx: німецький електрокросовер з китайською пропискою
Shelby
09-10-2025

В рамках своєї глобальної стратегії щодо завоювання лідируючих позицій на ключових ринках концерн Volkswagen Group продовжує розвиток лінійки електромобілів ID, представивши нову модель під назвою ID Unyx. Цей кросовер є логічним продовженням раніше анонсованого Cupra Tavascan, проте був розроблений з урахуванням специфічних вимог китайського ринку силами інженерів нового центру інновацій та розробок Volkswagen у Хефеї. Саме на місцевому сучасному заводі, що спеціалізується на виробництві інтелектуальних електромобілів нового покоління, налагоджено повний цикл виробництва ID Unyx, що дозволяє німецькому концерну не тільки оптимізувати витрати, але й зміцнювати свою присутність у регіоні, що динамічно розвивається.

Зовнішній вигляд автомобіля побудований на спільній для багатьох електромобілів групи платформі MEB, яка вже добре зарекомендувала себе на моделях ID.5, Skoda Enyaq Coupe і Audi Q4 e-tron Sportback, проте дизайнери надали новинці більш агресивний і виразний характер. Крім фірмового стилю бренду ID, модель відрізняється унікальним переднім бампером зі зменшеною чорною вставкою, власним оформленням заднього бампера і оригінальним малюнком світлотехніки. Задня частина автомобіля, виконана в стилі спортивного купе, виділяється тривимірною структурою світлодіодних ліхтарів, доповненою світловою горизонтальною смугою і підсвіченою емблемою виробника. У порівнянні з Cupra Tavascan габарити ID Unyx зазнали незначних змін завдяки іншому оперенню, в результаті чого довжина збільшилася на 19 міліметрів, а ширина зменшилася на 1 міліметр, при цьому колісна база залишилася незмінною і становить 2766 міліметрів, що гарантує просторий салон.

Оформлення інтер'єру п'ятимісного салону поєднує в собі ергономіку і сучасні технології, починаючи зі зручних анатомічних крісел з інтегрованими підголівниками і закінчуючи декількома варіантами оздоблення, включаючи класичні чорну і білу шкіру. Елегантну атмосферу підкреслюють декоративні вставки із золотистим напиленням, що перегукуються із зовнішнім декором. Приладова панель включає два дисплеї різного розміру, де трапецієподібний екран надає водієві оперативну інформацію, а великий п'ятнадцятидюймовий планшет, розташований горизонтально, дозволяє керувати мультимедійною системою, другорядними функціями і доступом до онлайн-сервісів. Кількість фізичних кнопок зведена до мінімуму, вони збереглися лише на кермі та дверних панелях, а центральний тунель розділяє водія і переднього пасажира, пропонуючи два відділення для бездротової зарядки смартфонів, підстаканники і місткий підлокітник з об'ємним відділенням для дрібниць. Для любителів якісного звуку передбачена установка преміальної акустичної системи Harman/Kardon, а практичності сприяє багажне відділення об'ємом 535 літрів, яке можна істотно збільшити, склавши спинку заднього ряду крісел у пропорції 40/60.

На китайському ринку автомобіль пропонується в чотирьох комплектаціях, починаючи з базової версії Pure, оснащеної електродвигуном потужністю 231 кінську силу на задній осі і акумулятором LFP ємністю 53,6 кВт∙год, який забезпечує запас ходу в 426 кілометрів за циклом CLTC. Більш просунуті версії Pro, Ultra і Max отримують ефективну батарею NCM ємністю 80,2 кВт∙год, при цьому Pro і Ultra із заднім приводом демонструють запас ходу до 614 кілометрів, а топова версія Max отримала другий мотор на передній осі, що забезпечує повний привід і динаміку розгону до 100 км/год за 5,6 секунди, хоча запас ходу при цьому скорочується до 555 кілометрів через збільшення енергоспоживання. На особливу увагу заслуговує інноваційний людино-машинний інтерфейс Unyx, який включає інтерактивного 3D-аватара на базі штучного інтелекту, чий зовнішній вигляд і навіть голос можна налаштовувати індивідуально через мобільний додаток і синхронізувати з системою автомобіля. Стартова ціна для перших покупців у Китаї становить еквівалент 873 тисяч гривень, проте стандартна вартість заявлена на рівні 1,1 мільйона гривень, а за повнопривідну комплектацію Max доведеться віддати не менше 1,46 мільйона гривень. Незважаючи на те, що модель спочатку створювалася виключно для внутрішнього китайського ринку, даний автомобіль вже активно поставляється в інші країни, включаючи Україну, що свідчить про зростаючу популярність і стратегічну важливість нової моделі для концерну.